Online marketing wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven, zo bleek het aantal Nederlandse Linkedin gebruikers met 19% gestegen (Multiscope) en was Instagram nog nooit zo populair als tevoren (Dutch Cowboys). De afgelopen jaren is er in toenemende mate sprake van digitalisering in de creatieve sector en daarom wordt online marketing ook steeds belangrijker. In dit e-book online marketing voor creatieven van hostingbedrijf Strato worden kunstenaars met een korte handleiding wegwijs gemaakt in de online marketing.
Online marketing kan namelijk worden ingezet voor drie belangrijke doelen in de creatieve sector:
- personal branding (identiteitsontwikkeling)
- digital storytelling
- en het is een manier om het zakelijke netwerk uit te breiden.
Online vindbaar met jouw verhaal
Personal branding, digital storytelling en netwerken zijn hot, maar hoe ga je te werk? Online marketing en social media zijn geen statische begrippen, ze veranderen continue waarbij originaliteit ook steeds belangrijker wordt want content is de koning!
In de creatieve sector draait alles om vernieuwing en originele ideeën. In dit e-book wordt uitgelegd hoe je met creativiteit en online marketing nog succesvoller kan worden. Hoe maak je snel een mooie en vindbare website? Vervolgens wordt uitgelegd hoe je met creatieve content en content marketing het verhaal achter kunst kan vertellen in de vorm van digital storytelling. Creatief werk is niet alleen hoogwaardige, koninklijke content maar het is ook nog eens de content die een verhaal met zich meebrengt. Kortom, de making off van het creatieve proces is de perfecte teaser voor het uiteindelijke werk. In het katern over digital storytelling wordt dieper ingegaan op de praktische aspecten van digital storytelling zoals de kanalen die je kan gebruiken.
Uitbreiden van je online netwerk
Tenslotte wordt uitgelegd hoe creatieven hun netwerk kunnen uitbreiden en hoe ze hun creaties direct kunnen delen met Facebook, Twitter, Linkedin en Instagram. Zo komt het delen van creatief werk via Instagram aan bod en wordt het gebruik van Linkedin voor het opbouwen van een netwerk besproken. Aangezien Instagram en Linkedin met toenemende mate worden gebruikt in Nederland, wordt hier extra aandacht aan besteed. Aan het eind van dit e-Book komt iedere lezer erachter dat creatieven eigenlijk dé digital natives van morgen zijn en dat het zonde is om niet met online marketing aan de slag te gaan.
Het e-book kun je hier downloaden en kan auteursrechtenvrij gebruikt worden met vermelding naar deze link.